Łączenie kontenerów z myślą o transporcie oraz konstruowaniu mieszkań
Łączenie kontenerów z myślą o transporcie oraz konstruowaniu mieszkań. Żegluga morska okazuje się bardzo tanim środkiem transportu, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę towarów, które mogą zmienić swoją lokalizację podczas jednego rejsu. Jest to szczególnie opłacalne, gdy weźmiemy pod uwagę ogromne dystanse połączone z brakiem potrzeby prędkości ukończenia realizacji przedsięwzięcia. Ponadto możliwy jest transport różnorodnych towarów, a ich wielkość nie jest determinująca dla kosztów (tzn. zachodzi tutaj proporcjonalność).
Wszystko jest tak wydajne również dzięki zastosowaniu kontenerów, które idealnie nadają się do pakowania produktów oraz ich bezpiecznego przewożenia. Jedną z kluczowych kwestii jest wykorzystanie przestrzeni na statku. To z kolei uzyskuje się za pomocą łączenia najczęściej 20 stopowych kontenerów, ale także 12 czy 40 stopowych. W jaki sposób się je łączy tak, żeby najbardziej efektywnie wykorzystać dostępną przestrzeń oraz zapewnić bezpieczeństwo podczas transportu? Jakie różnice występują podczas konstruowania mieszkań?
Kontener, czyli usprawnienie żeglugi morskiej
Na początek zwróćmy jednak uwagę na to, jak ważną częścią całego procesu jest wykorzystanie kontenerów. Oprócz tego, że jest to wytrzymała stalowa forma, która zabezpiecza produkty, to jeszcze optymalizuje kilka procesów. Oczywiste jest to, że samo wykorzystanie przestrzeni. Na tym jednak sprawa się nie kończy. Kontener 20 czy 12 są znane w każdym znaczącym porcie świata i tym samym są automatycznie obsługiwane przez maszyny. Tym samym skraca się również czas rozładowywania czy obsługi kontenerów. Ponadto są one produkowane w taki sposób, żeby były dostosowane do przewozu niektórych produktów. Jednocześnie nie utracono standaryzacji, która jest podstawą szybkości obsługi stalowych prostopadłościanów.
Polecamy uwadze:
- kontener 20ft https://ecocontainers.com/open-top/201-526-kontener-open-top-20ot-uzywany.html
- kontener wc https://ecocontainers.com
Jak łączymy kontenery?
Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę, że łączenie 40 stopowych kontenerów morskich (lub jakiegokolwiek innego wymiaru) będzie inaczej wyglądać w połączeniu poziomym, a inaczej w pionowym. Pomimo tego metody są powtarzalne i wykorzystywane w taki sposób, żeby połączyć szybkość realizacji z wykorzystaniem dostępnego miejsca oraz zapewnieniu bezpiecznego transportu. To trzy elementy, które muszą iść ze sobą w parze. Jak to wygląda w praktyce?
Łączenie poziome
Łączenie poziome zazwyczaj sprowadza się do zastosowania łączników mostkowych. Jest to technika, która wyróżnia się prostotą, a jednocześnie pozwala zapewnić trwałe połączenie, co skutkuje eliminacją problemów podczas transportu. Oczywiście każdy z elementów musi być również odpowiednio przytwierdzony względem podłoża. Pomiędzy sobą kontenery łączone są za pomocą specjalnych śrub. Specjalnie przystosowane do tego celu uchwyty znajdują się w rogach kontenerów. Oczywiście wszystko musi być ustandaryzowane, ponieważ w innym przypadku transport byłby nieprawidłowy z prawnego punktu widzenia. Połączenia śrubowe okazują się efektywne i wystarczające do łączenia kontenerów 40 stopowych i podobnie to wygląda względem mniejszych rozmiarów.
Łączenie pionowe
Bez układania kontenerów w stosy ceny transportu byłyby nieporównywalnie droższe. Na szczęście pionowe połączenie również jest bardzo łatwe w implementacji i wykorzystywane przez porty na całym świecie. Jednocześnie znów już producenci kontenerów magazynowych muszą zadbać o to, żeby możliwe było możliwe połączenie dwóch stalowych form, gdy będą one ustawione jedna na drugiej. Wykorzystuje się do tego twistlocki, czyli elementy, które umożliwiają połączenie po przesunięciu specjalnej dźwigni. Dochodzi do złączenia, które wyróżnia się tym, że można je szybko uzyskać, a ponadto nie gwarantuje problemów w trakcie przewozu. Występują trzy podstawowe rodzaje twistlocków tzn. manualne, półautomatyczne oraz automatyczne. Zastosowanie każdych kolejnych powoduje większą wytrzymałość i tym samym manualne produkowane są z myślą o łączeniu pustych kontenerów magazynowych 20 lub innych, ale o niskiej wadze. Półautomatyczne powodują trwałe połączenie i są przeznaczone z myślą o wypełnionych, ale stosunkowo lekkich kontenerów. Ostatnie można nazwać łączeniami pionowymi od zadań specjalnych.
Zobacz również:
- kontenery morskie wynajem https://www.balticon.pl/wynajem-kontenerow-morskich/
- kontener 20ft https://www.balticon.pl/katalog-kontenerow/
- kontenery magazynowe https://www.balticon.pl/kontenery-magazynowe/
Łączenie kontenerów mieszkalnych
Ciekawą dygresją jest to, że w przypadku kontenerów mieszkalnych panująca zasady podobne są do tego, co ma miejscu podczas transportu. Ogólnie jest to ciekawa forma budownictwa, którego ważnym elementem jest właśnie modułowość poszczególnych elementów. Oznacza to, że za pomocą łączeń możemy konstruować różnorodne kształty zgodnie z własnymi pomysłami. Oczywiście usuwanie poszczególnych ścianek nie stanowi żadnego problemu podobnie jak wykorzystanie łączeń pionowych. W warunkach mieszkaniowych możliwe jest nawet skrócenie wszystkich procedur, a połączenia nadal będą trwałe.
Pozostałe zasady łączenia kontenerów
Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że łączenie kontenerów jest ważnym elementem, który wpływa na powodzenie całego procesu. Tym samym musi być ono odpowiednio udokumentowane. Składa się to z szeregu zasad i jeśli zostaną połączone prawidłowo, gwarantowane jest bezpieczeństwo procesu przewozu. Przykładowo na statku stosuje się również specjalne odciągi, które dodatkowo ograniczają możliwość przemieszczania się kontenerów. Ponadto występują procedury odnośnie samego przechowywania, które sprowadza się w dużej mierze do praktycznych rozwiązań w stylu tego, żeby lżejsze kontenery znalazły się pod cięższymi.