Jaka kategoria do autolawety?
Autolawety ostatnimi czasy cieszą się coraz większą popularnością. Jest to spowodowane tym, że rozwiązanie to niesie ze sobą wiele zalet, o których z pewnością warto wspomnieć. Przykładowo autolaweta wykorzystywana jest w sytuacji, kiedy konieczne jest sprowadzenie samochodu z zagranicy lub nie obędzie się bez holowania uszkodzonego czterokołowca. Przewóz wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych, konieczne jest zapamiętanie kilku podstawowych zasada. Jakie różnice występują pomiędzy lawetą a autolawetą? O czym powinniśmy wiedzieć przed zamocowaniem samochodu na autolawecie? W jaki sposób bezpiecznie zamocować samochód na autolawecie? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Jakie różnice występują pomiędzy lawetą a autolawetą?
Z pewnością wiele osób chciałoby poznać różnice pomiędzy lawetą, a auto lawetą. Wbrew pozorom różnica ta jest dość zasadnicza, a problem z rozpoznaniem obu rodzajów wiąże się z niską wiedzą w tym temacie. Podstawową i zasadniczą różnicą jest to, że laweta to tak właściwie jedynie przyczepa, na której znaleźć się może holowane auto. Co jeśli zdecydujemy się jednak na wynajem autolawety? W praktyce uzyskamy kompleksowe połączenie lawety razem z kokpitem sterującym. Na co warto się więc zdecydować, aby podjąć najbardziej optymalną decyzje? Jeśli zależy nam na tym, aby łatwo panować nad pojazdami, wówczas wypożyczalnia autolawet jest nieco lepszym rozwiązaniem. Jest to gwarancja satysfakcjonującej zwrotności, jednocześnie zmniejsza się prawdopodobieństwo bezpośrednio związane z zarysowaniami, otarciami i uszkodzeniami czterokołowca.
O czym powinniśmy wiedzieć przed zamocowaniem samochodu na autolawecie?
Skoro zdecydowaliśmy się na wynajem autolawety, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Okazuje się, że zarówno podczas holowania pojazdy za pomocą lawety, jak i autolawety, musimy liczyć się z pewnymi obostrzeniami. Przykładowo jeśli możemy pochwalić się jedynie prawem jazdy kategorii B, zgodnie z prawem masa całkowita nie może wynosić więcej niż 3,5 tony. W przeciwnym wypadku transport autolawetą jest możliwy, o ile będziemy posiadać prawo jazdy kategorii C, a to wiąże się z dość dużymi kosztami. Dlatego też tak ważna jest kwestia tego, aby przed załadunkiem zwrócić uwagę na wagę pojazdów razem z osobami, które będą znajdować się we wnętrzu. Aby zapoznać się z kosztami, wystarczy spojrzeć na cennik autolawety- tam mamy dostęp do ceny poszczególnych usług. Nauczeni doświadczeniem zwracamy uwagę na mniej oczywiste kwestie. Musimy liczyć się ze wzmożonymi kontrolami pojazdów o DMC do 3,5 tony przy granicy. Może dojść do sytuacji, w której dostaniemy mandat karny lub władze zatrzymają nam dowód rejestracyjny. Kiedy możemy się tego obawiać? Przede wszystkim w przypadku, gdy spowodujemy jakiekolwiek zagrożenie w ruchu. Z karą będziemy musieli pogodzić się także wtedy, gdy przewozimy zbyt wiele osób, używamy pojazdu w taki sposób, że incydent zagraża osobie znajdującej się wewnątrz lub na zewnątrz. Przykładem tego drugiego zjawiska może być przewożenie pasażera w holowanym pojeździe. Kolejną przyczyną mandatu może być niezgodny wpis w rubryce, który dotyczy kwestii dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Nie w sposób nie wspomnieć o sytuacji, w której kierujemy pojazdem pomimo tego, że pojazd nie jest dopuszczony do poruszania się drogami. W przypadku przekroczenia DMC lub nieposiadania ważnych uprawnień, musimy liczyć się z tym, że zostaniemy obarczeni wysokim mandatem. Zasady są szczególnie rygorystyczne na terenie Niemiec- niekiedy kierowca musi liczyć się z ogromną karą, która oscyluje w granicach kilku tysięcy złotych, co z pewnością jest dość dotkliwe.
W jaki sposób bezpiecznie zamocować samochód na autolawecie?
Część osób być może zastanawia się, w jaki sposób zamocować samochód na autolawecie, aby zarówno kierowca, jak i inni uczestnicy ruchu byli w pełni bezpiecznie. Aby bezpiecznie i poprawnie zamocować pojazd, należy w sposób szczególny zwrócić uwagę na kwestię równomiernego wyważenia ładunku. Kiedy wprowadzamy pojazd holowany, należy robić to dość wolno. Dzięki temu auto zachowa stabilną pozycję, w konsekwencji unikniemy sytuacji, w której pojazd miałby się przechylić, zsunąć lub zderzyć z kokpitem. Należy najechać przodem, dzięki czemu ciężka oś jest na środku przestrzeni ładunkowej. Stosując specjalistyczne pasy, należy zaczepić 4 koła. Klamry należy odpowiednio zabezpieczyć, najlepiej dokonać tego poprzez zamknięcie i przewiązanie brzegów pasa. Okazuje się, że w przypadku niedomkniętej klamry może dojść do poluzowania i wypięcia się ładunku. Jest to bardzo poważne ryzyko dla pojazdów, które poruszają się za nami. To od nas zależy czy ładunek będzie przeprowadzany w sposób bezpieczny. Pojazd holowany i autolaweta powinny mieć uruchomione światła awaryjne, natomiast kierowcy powinni wyposażyć się w charakterystyczną kamizelkę odblaskową.